Ceny który sprzedają
01
Gru

CENY W MENU, KTÓRE SPRZEDAJĄ



Jakie zabiegi marketingowe możesz zastosować, aby zwiększyć sprzedaż w swoim lokalu? Można tego dokonać na wiele sposobów, lecz my przygotowaliśmy dla Ciebie metody sprawdzone w wyniku badań naukowych i chętnie się nimi z Tobą dzielimy. Pamiętaj jednak, aby stosować je z rozwagą. Nie chcesz żeby Twój klient poczuł się manipulowany. Zapraszamy do lektury.

Przecinki

Jeżeli masz w karcie dania, których cena wynosi przykładowo 21.00 zł to korzystniej dla Ciebie będzie usunąć przecinki.
Krótkie ceny wydają się po prostu niższe.
W ten sposób zostaje nam tylko 21 zł.

Waluta

Aby cena za Twój produkt prezentowała się jeszcze lepiej w oczach klienta możesz usunąć walutę zł.
Usuniemy symbol, który kojarzy się z wydatkami.
Mamy teraz 21 ,-

Musisz mieć jednak pewność, że każdy klient będzie wiedział jaką walutą płaci się w Twoim lokalu.

Czcionka

Im mniejsza czcionka z ceną, tym kwota wydaje się niższa klientowi.
Jest to również ważny aspekt przy promocji dań.
Dlatego danie przecenione powinno mieć mniejszą czcionkę.

Jeden grosz

Ceny z dziewiątka na końcu potrafią podwoić sprzedaż.
Mimo, że różnica w cenie jest znikoma.
Często taki mechanizm możemy spotkać w znanych sieciówkach.

Według badań:
Obniżenie ceny z 3.00 zł na 2.99 zwiększyło sprzedaż z 2.11% na 3.44%

Tylko pamiętaj, żeby działanie to miało jak największy sens to musi się również zmieniać liczba po lewej stronie.
Zmiana z 3.90 zł na 3.89 zł będzie miała niewielki wpływ na sprzedaż.

Kotwica

Jeżeli chcesz, aby cena konkretnych dań wydawała się niższa, dodaj do oferty droższe danie tzw: „kotwicę”.

Przykład:
Kiedy masz pizze w zakresie cen 20-30 zł, dodanie pizzy za 50 zł zmniejsza postrzeganą cenę pozostałych.
Możesz w ten sposób wyeksponować danie, które tak naprawdę chcesz sprzedać.
Do każdej kategorii dań możesz dodać „danie kotwicę”.

Prawdopodobnie najdroższe danie nie będzie często sprzedawane, jednak może wzrosnąć sprzedaż pozostałych.

Pamiętaj, że ludzie mają skłonność do wybierania produktów, które są w średnim przedziale cenowym.
Jeżeli mamy do wyboru 3 opcje jak na obrazku powyżej, to prawdopodobnie najwięcej ludzi wybierze danie B za 30 zł.
W tym przypadku danie A jest kotwicą.

Sortowanie cen

Ułóż dania od najdroższych do najtańszych.
Eksperymenty w różnych lokalach gastronomicznych stosujące ten mechanizm wskazały na wzrost sprzedaży.

Najlepiej będzie połączyć strategię sortowania ceny z kotwiczeniem.
Najdroższą pizzę za 50 zł dodaj na samą górę.
Pierwsza liczba jest tutaj bardzo istotna, kolejne pizze będą wydawać się tańsze.

Zestawy

Jeżeli chcesz, aby klient nie widział cen poszczególnych elementów dania to połącz je w zestawy.
Jest to również dobra strategia, jeżeli Twoja restauracja jest droższa od konkurencji. Wtedy klient będzie miał problem z porównaniem oferty do innego lokalu. Aby wykonać zestaw, wystarczy dodać tylko jedną rzecz.

Dodatkowe opcje a cena

Badanie:
Dwie pizzerie miały inny model sprzedaży.
Pierwsza z nich oferowała podstawową pizzę za 10 zł i można było do niej dołożyć 12 składników w cenie 0.50 zł za każdy.
Tak więc pełna opcja w tym wypadku to koszt 16 zł.
Natomiast druga oferowała pizzę z wszystkimi 12 dodatkami za 16 zł.

Okazało się, że kiedy goście dobierali składniki kupowali około 3 dodatków.
W drugiej pizzerii, gdzie klienci odejmowali składniki kupowali średnio 6 składników.

Koszty wysyłki, a cena

Jeżeli Twój lokal oferuje dowóz dań to według badań znacznie lepszym rozwiązaniem będzie oddzielenie kosztów wysyłki od ceny.
Cena jest ta sama, jednak klienci znacznie częściej wybierali opcję numer 1.

Podnoszenie cen

Jeżeli obliczyłeś, że musisz podnieść ceny w swoim lokalu to najlepiej rób to stopniowo, aby ludzie mogli się przyzwyczaić do tego.
W ten sposób szybciej zaakceptują zmiany.

% czy zł podczas promocji

Kiedy cena jest niższa od 100 zł, to najlepiej stosować i pokazywać promocję za pomocą %.
Jeżeli cena przewyższa 100 zł wtedy lepiej pokazać obniżkę ceny w zł.

Promocja na początku miesiąca, czy na końcu?

Dobrze jest stosować obniżki cen pod koniec miesiąca, kiedy to ból wydawania pieniędzy u klienta jest większy.

Ceny promocyjne po lewej, czy po prawej stronie?

Taki układ sprawia, że możemy bardzo szybko odjąć cenę regularną od promocyjnej.
Powód jest prosty. Jesteśmy nauczeni liczenia z lewej do prawy.

Czerwona czcionka

Ceny promocyjne zapisuj najlepiej czerwoną czcionką, ponieważ kolor ten kojarzy się z oszczędnościami.

Zmiana ceny

Wytłumacz klientowi z jakiego powodu zastosowano promocję, czy też podwyższenie cen.
W ten sposób nie będzie to zwykła „promocja” bez powodu.

Teraz wyposażony w taką wiedzę zacznij zwiększać sprzedaż w swoim lokalu. Z naszej strony możemy zaproponować Ci urządzenie, które będzie pracowało dla ciebie 24/7 i także przyczyni się do tego procesu.

Zapraszamy do przeczytania również artykułu:
Barman bez ZUS, czy to możliwe?
https://abc-restauracji.pl/barman-bez-zus-czy-to-mozliwe/


Skontaktuj się z nami, jeżeli chcesz dowiedzieć się jak możesz zautomatyzować swój barek.